Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

Simone

Simone Geraets 2
In april dit jaar was ik klaar met mijn gewicht en klaar voor de strijd met de kilo’s! Na positieve resultaten gehoord en gezien te hebben van een nichtje van mijn man, besloot ik een afspraak te maken bij Maya. Met het motto: “als zij het kan, kan ik het ook” ging ik erheen.
 
Tijdens de intake werd ik best emotioneel. Er bekroop mij plotseling een gevoel van ernstig falen …. “Waarom kon ik er zelf niet voor zorgen dat ik een gezonder eetpatroon aanhield?” “Waarom had ik persé iemand nodig die mij dat moest uitleggen en mij daarin moest begeleiden? “ “Ik, moeder van 4 kinderen, die ik binnen 4 jaar heb gekregen? Als mijn lichaam dát aankon, dan kon ik toch zeker ook wel afvallen? “
 
Inmiddels heb ik mijn antwoord. Afvallen doe je zelf en doe je ook zeker voor jezelf. Maar iemand die je daarin adviezen geeft en stimuleert, maar ook complimenteert met de behaalde resultaten is heel welkom bij het afvalproces.
 
Ik was heel duidelijk over mijn manier van afvallen. Of eigenlijk hoe ik juist niet aan een dieet wilde beginnen. Voor mij geen maaltijdvervangers of shakes. Gelukkig is dit ook niet de manier van werken van Maya. Vooral het feit dat je “van alles” mag eten en ondersteund wordt met voedingssupplementen waardoor je geen “hongergevoel” hebt, sprak mij erg aan. Maar wel gewoon met het gezin aan tafel voor een gezonde maaltijd. En als dat betekent dat je (tijdelijk) geen brood en zeer beperkt aardappels mag eten dan is dat het ergste niet. Gelukkig begrepen de kinderen ook dat mam niet alles mag eten en aan de crackers zit i.p.v. brood om “de dikke billen” kwijt te raken. Als zelfs je dochter van 5 vraagt of je iets wel mag eten wat op tafel staat, dan is de boodschap duidelijk.
Ik heb mijn weg gevonden in het bereiden van de avondmaaltijd. Manlief en kinderen krijgen gewoon hun portie aardappels met vlees en jus als ze dat willen en ik eet dan rijst of pasta met een lekker stukje vlees in de Pancoating bereid. Groentes kunnen we dan “samen delen”.
Wat ik voornamelijk heb geleerd is na te denken over wat ik in mijn mond stop. Bewust wél iets eten of juist laten staan. Niet klakkeloos alle “restjes” van de kinderen opeten en bewuster omgaan met suikers en vetten.
 
Ik hoop van harte dat de stabilisatieperiode mij ook zo meevalt als de afgelopen weken en dat ik daarna mijn mooie gezonde gewicht kan behouden! Want op het moment dat ik dit schrijf ben ik bijna 16 kilo lichter dan toen ik 13 weken geleden begon.
Volgens Maya kunnen er nog een paar kilootjes vanaf de komende weken, dus daar ga ik voor!
 
Maya bedankt!
 
Simone Geraerts
receptioniste, 36 jaar
Someren Augustus 2015
 

Twitter-nieuws

@vierhoog Wat leuk voor haar ! ik hoop dat ze een leuke reispartner vind! ook voor jou fijn 😉🙃
vrijdag 14 juni 2019 06:14
WIL JIJ NOG VÓÓR DE ZOMER KILO'S KWIJT? DEZE WEEK NOG 4 INTAKE PLAATSEN MAANDAG 15.30 OF 17.00 EN DINSDAG 14.45 OF… https://t.co/eeP8a3LvyX
vrijdag 31 mei 2019 10:09
GEZOND ? GOEDE BLOEDDRUK ?https://t.co/NLnIkohOIA
vrijdag 31 mei 2019 10:07
wil jij wat meer weten over voeding, geen onzin verhalen en duidelijk; ik beveel het tijdschrift van Gert Schuitema… https://t.co/JFV0MdZeaO
zondag 28 april 2019 10:29
Te veel paasbrood paaseieren gesnoept? Niet uitstellen tot morgen wat vandaag kan? intake opties de week na Pas… https://t.co/fFJsnF0ciM
zaterdag 20 april 2019 07:57

Follow MayaMerrington on Twitter